• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån hos ordinarie bank?

Kitfisto

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag undrar om ngn fått beviljat ett stort (flera miljoner) samlingslån hos en av de vanligare bankerna? Jag vet en kille som fick 3 mkr i uppsamling hos sin ord bank. Funderar på att gå till min bank och fråga. Har massor av lån och kan ej betala av dem
Längre. Räntorna är skyhöga. Ngn som fått det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Henke054

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Jag har möte med Nordea på onsdag. Ska eventuellt flytta från Swedbank. I mitt fall så vill jag låna ca 700 000. Det jag lockar dom med är att flytta min pension till dem på 1,mkr. Har en årsinkomst 2022 på ca 980 000kr.
 

Kitfisto

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Då kan du sluta undra nu då för du vet ju redan att någon fått det.
Undrade om det var fler, dvs om det är vanligt och stor chans. Om ngn testat och fått avslag? Killen jag hört om som jag alltså inte känner, kände kanske ngn på banken etc.
Men tack för ditt trevliga svar ändå!
 

Kitfisto

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har möte med Nordea på onsdag. Ska eventuellt flytta från Swedbank. I mitt fall så vill jag låna ca 700 000. Det jag lockar dom med är att flytta min pension till dem på 1,mkr. Har en årsinkomst 2022 på ca 980 000kr.
Är det nytt lån eller samlingslån?
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Jag har möte med Nordea på onsdag. Ska eventuellt flytta från Swedbank. I mitt fall så vill jag låna ca 700 000. Det jag lockar dom med är att flytta min pension till dem på 1,mkr. Har en årsinkomst 2022 på ca 980 000kr.
Lycka till! Jag lyckades med något väldigt liknande.

Samlingslån efter att jag samlat pensioner hos Nordea. Bokade rådgivning online och fick superbra personlig hjälp hela vägen. Rekommenderar Nordea!
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
888
Mottagna reaktioner
338
Poäng
497
Det var någon på detta forum som gav ett svar på en sån här fråga och det var något i stil med att "bankerna går inte in med samlingslån eftersom deras är uppgift är att sälja tjänster". Kan vara ute och cykla helt hållet med mitt citat men det var som sagt något i den stilen att bankerna går inte in med samlingslån. Om någon minns vad den här personen skrev eller om du så som skrev läser detta så får du gärna skriva samma sak igen eller rätta mig. Det du skrev vad bra sagt:tummen:^^

Däremot vet jag vänner som fått blancolån lösta av banken när det funnits värde i deras bostad att belåna.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Undrade om det var fler, dvs om det är vanligt och stor chans. Om ngn testat och fått avslag? Killen jag hört om som jag alltså inte känner, kände kanske ngn på banken etc.
Men tack för ditt trevliga svar ändå!
Att kunna få flera miljoner i blancolån, av någon bank, är extremt ovanligt. Är du säker på att det var blancolån och inte ett lån med säkerhet där t.ex. övervärde i bostad kunde nyttjas? Om inte behöver man ha åtskilliga miljoner i årsinkomst för att kunna få ett blancolån på tre miljoner.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Lycka till! Jag lyckades med något väldigt liknande.

Samlingslån efter att jag samlat pensioner hos Nordea. Bokade rådgivning online och fick superbra personlig hjälp hela vägen. Rekommenderar Nordea!

Har också Nordea. Undrar om du har en bostadsrätt eller äger ett hus så du blev beviljad?
Har svårt att tro att de kan låna mig ut med en hyresrätt.
En annan fråga: tog de UC från början eller gick ni med din ekonomi och möjligheter först
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp